Fredagstema

Fredagstema denna vecka hos Sinneskatten  är Barndomsminne
Det jag tänker på som barndomsminne är mina somrar hos farmor och farfar i Finland och alla underbara dagar i sommarstugan ute  iVasas skärgård. därför bjuder jag på ett gammalt kort från då.
 
Tänker jag på saker blir det Barbie jag tänker på allra först. Denna älskade docka jag inte kunde få nog av. Som tur är har mina döttrar älskat Barbie lika mycket som mig. Detta är en av Julias samlarbarbies.
 
Fler bilder ser du
 
Anonym

Ååh, jag älskade också Barbie, Ken och Skipper. Men har inga dockar kvar...

Monica o Jacob

Måste ha varit ett himmelrike för ett barn, ja Barbie det var tider det.

Mormor

Deilig sommersted, for barn.
Barbie har jeg dessverre aldri hatt noe forhold til.
Ha en fin kveld :)

http://www.starbear.no/mormor/2013/03/01/barndomsminner-3/

Eva Trillian

Så fint med den lilla stugan alldeles vid vattnet!

Margareta

Ja, Barbie har varit många flickors dröm. Själv hade jag någon men det var inte mer än det, har inga speciella tankar kring henne eller så har jag bara glömt.

De här samlardockorna är vackra och genom dem kan man väl även följa tiden.

Jah Hollis

Det verkar att vara ett fint ställe att tillbringa sina barndoms somrar på. Och Barbie är ju still going strong än i dag.

Pysselfarmor

Vilken underbar plats! Förstår att det var himmelriket med bad så nära in på knutarna :-))

Barbie fanns inte när jag växte upp. Har endast haft en docka i hela mitt liv och den finns kvar. Gammal och kantstött...och skelögd.

anemonen

Så vackert och Barbie känner jag igen. Inte för att jag hade någon men syrran hade och jag fick sy kläder till Barbie.

Hanna

Vacker bild från en vacker plats. Barbie var även min favorit, har flera av dem kvar på vinden :0)

Beppan

Kan tänka mig att det blev många bad i det vattnet. Och fiskafängen.
Barbie var också en favorit hos mig. Sydde och stickade massor med kläder...

Marit Johansson

Vilket vackert ställe!

Ulla Laiho

Underbart med gamla kort på hus och natur. Snart är det borta och då finns bara fotografierna kvar.